Delgine 3D Tools & Content DeleD Community Edition
Forums
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Weird effect if I put 2 objects next to eachother
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    DeleD Community Edition Forum Index -> DeleD Community Edition
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tincho
Member


Joined: 24 Aug 2007
Posts: 357
Location: ARGENTINA

PostPosted: Sat Jan 05, 2008 4:02 pm    Post subject: Reply with quote

Donkey wrote:
edit: noo! just made a little bunker then the prog crashes with some kinda error. This is what I did:
1. clicked on Edge mode.
2. then selected a edge(4)
3. tryed to extrude but get lots of errors

You've got an AV (Access Violation) ? Why don't you report it? (At DeleD's Bugs Section, of course)

EDIT: It looks like the same bug that occured to me: http://www.delgine.com/forum/viewtopic.php?t=2925
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Donkey
Member


Joined: 20 Nov 2007
Posts: 26
Location: The Netherlands! <:)

PostPosted: Sat Jan 05, 2008 4:06 pm    Post subject: Reply with quote

Cant let the error appear again.
Back to top
View user's profile Send private message
Tincho
Member


Joined: 24 Aug 2007
Posts: 357
Location: ARGENTINA

PostPosted: Sat Jan 05, 2008 4:06 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Btw: Im 14 years old, explains why im not that good in english.


Lol Laughing Don't worry. You speak english quite good to be honest (and don't worry also about age, I'm 14 too Wink )
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Donkey
Member


Joined: 20 Nov 2007
Posts: 26
Location: The Netherlands! <:)

PostPosted: Sat Jan 05, 2008 4:08 pm    Post subject: Reply with quote

Tincho07 wrote:
Quote:
Btw: Im 14 years old, explains why im not that good in english.


Lol Laughing Don't worry. You speak english quite good to be honest (and don't worry also about age, I'm 14 too Wink )


I know, I play alot of games online. CoD, AA 2.3 etc.
Laughing Laughing I have no life. Laughing Laughing

Still trying to do it on my own, dont really understand it yet. Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
elementrix
DeleD PRO user


Joined: 11 May 2006
Posts: 1300
Location: The Netherlands

PostPosted: Sat Jan 05, 2008 4:21 pm    Post subject: Reply with quote

maybe you understand better in dutch: ( although others won't)

je hebt je muur waar je een deur in wilt maken, we nemen nu even aan dat je een muur hebt waarvan 1 polygon naar het noorden wijst en de ander naar het zuiden.

In de zuidelijke polygon gebruik je die manier die ik net heb uitgelegd met inset en extrude, Je extrude de deur todat hij op de noordelijk muur komt.

bij de noordelijk muur doe je ook inset en maak je de deur evengroot als die van de zuidelijke, nu verwijder je de deurpolygone van de noordelijke muur, en de deur polygon van het gedeelte dat je hebt geextrude. nu zou je een gat in de noordelijke en zuidelijke muur moeten hebben die zijn verbonden met 4 andere polygonen. En als je wilt kan je ook nog alle polygonen dan selecteren en "weld" doen met distance 2 ofzo zodat die vertexen van de noordelijke deur met de vertexen van de geextrude polygonen worden versmeden.

ik hoop dat je het nu begrijpt, want dit wordt namelijk ook niet uitgelegd in de videotutorial van santutatu.

Tip: zorg dat je snap aan hebt staan zodat dat geextrude stuk makkelijk precies op de noordelijke muur kan komen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Donkey
Member


Joined: 20 Nov 2007
Posts: 26
Location: The Netherlands! <:)

PostPosted: Sat Jan 05, 2008 4:28 pm    Post subject: Reply with quote

Thanks man, Danke, Merci beacoup, bedankt!
Cant thank you enough! worked. Very Happy

EDIT: another question(Embarassed Embarassed):
How can I extrude faces upwards? now I can only extrude them horizontaly, I want to extrude it with an corner of 45 degrees.
But cant. is it something for pro only? Sad

Btw, how old are you?
Back to top
View user's profile Send private message
Mr.Fletcher
DeleD PRO user


Joined: 07 Aug 2004
Posts: 1772
Location: Germany

PostPosted: Sat Jan 05, 2008 7:32 pm    Post subject: Reply with quote

Hold down CTRL while extruding. (In the 2D views). After that, you can rotate the vertices of the face as you like it.
_________________
Behold! The DeleD Wiki! Please help us expanding it Smile
DeleD on IRC
Back to top
View user's profile Send private message
santutatu
DeleD PRO user


Joined: 18 Aug 2007
Posts: 729
Location: ARGENTINA

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 2:19 am    Post subject: Reply with quote

Donkey wrote:
Tincho07 wrote:
Quote:
Btw: Im 14 years old, explains why im not that good in english.


Lol Laughing Don't worry. You speak english quite good to be honest (and don't worry also about age, I'm 14 too Wink )


I know, I play alot of games online. CoD, AA 2.3 etc.
Laughing Laughing I have no life. Laughing Laughing

Still trying to do it on my own, dont really understand it yet. Shocked


Fourteen here too Very Happy , but I've been studying Encglish since I was 8 Laughing



EDIT: sorry for not posting anything today, I wasn't at home, anyway, I guess you guys didn't missed me at all Laughing Razz
_________________

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Donkey
Member


Joined: 20 Nov 2007
Posts: 26
Location: The Netherlands! <:)

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 1:37 pm    Post subject: Reply with quote

Well I was waiting for the vid Jeroen told me.
I found out partly how to. still would be nice to see the vid if u made it. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Jeroen
Site Admin


Joined: 07 Aug 2004
Posts: 5332
Location: The Netherlands

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 1:59 pm    Post subject: Reply with quote

Donkey wrote:
Well I was waiting for the vid Jeroen told me.
I found out partly how to. still would be nice to see the vid if u made it. Very Happy


I´ve released Santutatu´s video tutorial. Get it here.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Donkey
Member


Joined: 20 Nov 2007
Posts: 26
Location: The Netherlands! <:)

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 2:47 pm    Post subject: Reply with quote

Thanks! downloading it now. You guys really have strong server do you? 350~420kB/sec! Surprised
its your 3100 post!
Back to top
View user's profile Send private message
santutatu
DeleD PRO user


Joined: 18 Aug 2007
Posts: 729
Location: ARGENTINA

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 4:06 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
its your 3100 post


CONGRATZ JEROEN!
Very Happy Very Happy


p.s: I'm waiting for my 400th Twisted Evil Razz
_________________

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Basiror
DeleD PRO user


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 59

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 8:37 pm    Post subject: Reply with quote

elementrix wrote:
maybe you understand better in dutch: ( although others won't)

je hebt je muur waar je een deur in wilt maken, we nemen nu even aan dat je een muur hebt waarvan 1 polygon naar het noorden wijst en de ander naar het zuiden.

In de zuidelijke polygon gebruik je die manier die ik net heb uitgelegd met inset en extrude, Je extrude de deur todat hij op de noordelijk muur komt.

bij de noordelijk muur doe je ook inset en maak je de deur evengroot als die van de zuidelijke, nu verwijder je de deurpolygone van de noordelijke muur, en de deur polygon van het gedeelte dat je hebt geextrude. nu zou je een gat in de noordelijke en zuidelijke muur moeten hebben die zijn verbonden met 4 andere polygonen. En als je wilt kan je ook nog alle polygonen dan selecteren en "weld" doen met distance 2 ofzo zodat die vertexen van de noordelijke deur met de vertexen van de geextrude polygonen worden versmeden.

ik hoop dat je het nu begrijpt, want dit wordt namelijk ook niet uitgelegd in de videotutorial van santutatu.

Tip: zorg dat je snap aan hebt staan zodat dat geextrude stuk makkelijk precies op de noordelijke muur kan komen.


please forbit this semi german language,
maybe someone can translate this to german?
Back to top
View user's profile Send private message
Nocturn
DeleD PRO user


Joined: 08 Aug 2004
Posts: 635

PostPosted: Mon Jan 07, 2008 8:15 am    Post subject: Reply with quote

Basiror wrote:
elementrix wrote:
maybe you understand better in dutch: ( although others won't)

je hebt je muur waar je een deur in wilt maken, we nemen nu even aan dat je een muur hebt waarvan 1 polygon naar het noorden wijst en de ander naar het zuiden.

In de zuidelijke polygon gebruik je die manier die ik net heb uitgelegd met inset en extrude, Je extrude de deur todat hij op de noordelijk muur komt.

bij de noordelijk muur doe je ook inset en maak je de deur evengroot als die van de zuidelijke, nu verwijder je de deurpolygone van de noordelijke muur, en de deur polygon van het gedeelte dat je hebt geextrude. nu zou je een gat in de noordelijke en zuidelijke muur moeten hebben die zijn verbonden met 4 andere polygonen. En als je wilt kan je ook nog alle polygonen dan selecteren en "weld" doen met distance 2 ofzo zodat die vertexen van de noordelijke deur met de vertexen van de geextrude polygonen worden versmeden.

ik hoop dat je het nu begrijpt, want dit wordt namelijk ook niet uitgelegd in de videotutorial van santutatu.

Tip: zorg dat je snap aan hebt staan zodat dat geextrude stuk makkelijk precies op de noordelijke muur kan komen.


please forbit this semi german language,
maybe someone can translate this to german?


Los geht's:

Es geht darum das du eine mauer hast in der du eine Türe reinmachen willst, angenommen du hast ein Polygon der nach Norden zeigt und das andere Polygon nach norden (also gegeneinander). Beim südlichen Polygon benutzt du die methode die weiter oben erklärt wird mit Inset und Extrude. Du 'extrudest' die Türe bis du auf die nördliche mauer kommst.

Bei der nördlichen mauer machst du wieder das gleiche mit Inset und du machst die Türe genauso gross wie die südliche. Jetzt sollten sich die Polygone von der nördlichen Mauer mit der Südlichen verbunden sein mit den vier anderen Polygonen. Wenn du willst kannst du auch noch alle Polygonen auswählen und den "Weld" befehl ausführen mit einer Distance von 2 das die Vertexe von der nördlichen mauer mit den vertexen der ge-extrudeten polygonen verschmelzen.

Ich hoffe du begreifst nun weil das nicht im Videotutorial von santutatu nicht behandelt wird.

Tipp: Sorge dafür das Snap auf jeden fall angeschaltet ist. Dann ist es einfacher die Polygone genau zu platzieren beim Extrude.


Ist noch früh am morgen, ist so ziemlich 1:1 übersetzt also ich bitte um gnade, mein holländisch muss ich auch mal wieder im schreibbereich auffrischen ¬.¬°
Back to top
View user's profile Send private message
Basiror
DeleD PRO user


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 59

PostPosted: Mon Jan 07, 2008 9:08 am    Post subject: Reply with quote

just wondering if you inset a face of a cube and let the door begin at the bottom of the cube, do you have to delete the lower polygon created by the inset command or will deled automatically delete polygons with zero area?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    DeleD Community Edition Forum Index -> DeleD Community Edition All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum